Dag 1- het vertrek! - 19 okt

19 oktober 2018 - Schiphol, Nederland

Onze dag begon al vroeg, de laatste dingen pakten we in en rond 12:00 gingen we op weg naar Schiphol! Daar kwamen we rond 14:00 aan en we troffen elkaar bij de incheckbalie. Na afscheid te hebben genomen van familie gingen we opweg naar de gate waar we nog twee uur de tijd hadden voordat we moesten gaan boarden. Deze tijd hebben we gevuld door wat te gaan eten bij de McDonalds en daar nog even snel wat films te downloaden voor onderweg.

Om 17:30 was het zover, we zaten in het vliegtuig en rond 17:50 vlogen we. De vliegreis van 6 uur viel ons heel erg mee, de tijd vloog voorbij! We hebben de zonsondergang gezien, we hebben lekker gegeten, films gekeken en wie geluk had heeft ook nog een beetje geslapen. Om 21:45 (lokale tijd, voor ons gevoel was het immers 23:45 u) landden we op de luchthaven van Banjul. We liepen het vliegtuig uit en het was als een grote sauna waarin we terecht kwamen. Door het gezelschap van kakkerlakken op het vliegveld en de vervallen staat van de airport kwamen we er al snel achter dat het zeker geen Schiphol is.

Eenmaal aangekomen in ons verblijf, bleek het nog een heel gedoe te zijn om de klamboe op te hangen, ductape was in dit geval onze beste vriend. Voordat we sliepen was het alweer 02:00 in Gambia (voor ons gevoel dus 04:00 u), om 07:45 ging onze wekker en begint onze tweede dag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kirsten:
    Welkom in Africa
    Ga je volgen @Julia en ben benieuwd naar jullie verhalen
    Heel veel suc6
  2. Betty Duim:
    20 oktober 2018
    Fijn dat de reis meeviel en leuk om mee te lezen over jullie belevenissen!
  3. Ingrid brus:
    20 oktober 2018
    Wat fijn om te lezen dat de vliegreis zo voorspoedig ging! En wat fijn dat ik jullie allebei een rol ducttape heb meegegeven 😂😂👍🏻👍🏻. Geweldig deze verslagen ! Ik kijk uit naar de volgende ! 😘😘
  4. Marcel Brus:
    20 oktober 2018
    Oef maar goed dat jullie die tape mee hadden, lange eerste dag zo maar superfijn dat het goed verlooen is. Heel veel succes en plezier samen!!
  5. Jet Abdalla:
    20 oktober 2018
    Pffff dat was een lange dag voor jullie!
    Wat indrukwekkend en wat een avontuur!
    Geweldig jullie project in Gambia!
    Veel plezier samen!
  6. Ineke Lammerts:
    21 oktober 2018
    prachtig zoals wij vanuit hier met jullie kunnen meegenieten het is dan net alsof wij er een beetje bij zijn.
    op naar het volgende verhaal!
  7. Erna van Lent:
    21 oktober 2018
    Wat leuk om te lezen! Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen. Veel plezier samen!😊
  8. Oma en henk van oostenbrugge.:
    21 oktober 2018
    wat een verhaal al, en het hele avontuur moet nog beginnen!
    Ik had nog nooit van ductape gehoord, goed dat jullie het bij je hadden, is de boel goed blijven hangen ‘nachts?
    Zet hem op de komende dagen, groetjes van Henk en oma