Dag 8 - hockeytenues uitdelen en een lange reis 26 okt

26 oktober 2018

7:00 werd iedereen al wakker zonder wekker. We ontbeten met zelfgemaakte omelet door Herbert, Julia en Mara op Tapalappa (Gambiaans brood).

Vervolgens kregen we een rondleiding door het dorp. Zo zagen we de groentetuin, bananenplantages en de school. In de school overhandigden we een AZ-bal die Maud geregeld had via het werk van haar vader en pennen van Autimaat en de Rabobank die we ook gesponsord hebben gekregen. De headmaster was er heel blij mee!  Ook deelden we de hockeytenues uit aan een aantal kinderen. De rest hebben we daar achtergelaten zodat het later onderverdeeld kan worden in het dorp. We konden dit helaas niet meer zelf doen omdat we alweer vroeg moesten vertrekken. De hockeytenues hebben we nu toch maar in Sare Wallow uitgedeeld i.p.v. in Latriya omdat de mensen het hier nog beter kunnen gebruiken! En de schooluniformen zijn ook donkergroen! Volgens mij waren de kinderen er erg blij mee! Ook al is dat niet zo duidelijk te zien op de foto’s. Maar we hebben al vaker gemerkt dat de mensen hier in Gambia niet altijd hun emotie tonen.

Rond 10:00/10:30 reden we terug richting Kololi. Maar de auto van Pa Modou begaf het onderweg nog een aantal keer waardoor de reis weer 9 uur duurde. Maar al met al was de reis wel heel gezellig en zagen we veel van het land.

Om 20:00 kwamen we aan in Kololi. We voelden ons enorm vies en moe, we hebben snel wat gegeten en daarna zijn we snel gaan douchen en gaan slapen.