Dag 7 - Sare Wallon - 25 okt

25 oktober 2018

We stonden vroeg op om om 8:00 te vertrekken richting het oosten van Gambia, Sare Wallon, omdat de stichting daar ook projecten is opgestart. Daar is het op de landbouw gericht en in Latriya vooral op het onderwijs. De autorit zou zo’n 5 uur moeten duren maar door obstakels werd het 8 uur. Dit kwam doordat er de hele weg lang heel veel politie controles waren en de auto van Pa Modou (onze chauffeur) continu pech had. Daarom moesten we vaak stoppen en wachten op reparaties.

Tussendoor gingen we nog naar een lokale markt, te vies voor woorden, maar goed het moest want anders hadden we savonds geen eten. Achteraf heeft het ook wel weer wat.

Eenmaal aangekomen in het dorp werden we enorm verwelkomd door zingende kinderen uit Sare Wallon en een officiële opening met muziek. Dit was wederom heel bijzonder! Er werden nog toespraken gegeven en we sloten de avond af door te dansen met de vrouwen en kinderen op djembé muziek.

Savonds aten we een rijstmaaltijd, dit was heel lekker. Later kwamen alle kinderen uit het dorp naar het compound en wij gaven hen een snoepje. Daarna aanschouwden ze ons nog van een afstandje terwijl wij gewoon aan het praten waren aan tafel. Blijkbaar vinden ze ons heel interessant.  We waren heel erg vermoeid dus we gingen al vroeg slapen. We moesten slapen in/rondom het compound van een van de dorpsbewoners. De jongens sliepen buiten en de meiden en de leraren binnen. Door de hitte was de nacht niet heel comfortabel maar het was een bijzondere ervaring.