Dag 6 - laatste verfdag - 24 okt

24 oktober 2018

Link van het artikel in de Point: http://thepoint.gm/africa/gambia/article/dutch-students-conduct-community-service-at-latiriya

Gisteren (23 okt) hadden we aangegeven dat we graag meer zouden willen doen voor Latriya naast het schilderen van de markthal, het rondbrengen van spullen aan de mensen in het dorp en het bouwen en mozaïeken van een bank bij de medische post. Daarom hebben we vandaag de muren rondom de medische post geschilderd in de kleur die de medische post zelf ook heeft in plaats van de voormalige vieze witte muur. We werden wederom geholpen door de zonen van Allassan.

Ondertussen ging er een reporter met ons mee die een artikel schreef over ons project in de Gambiaanse krant ‘the Point’.  Daarvoor interviewde hij eerst Edwin, daarna Mara, Jilke en tot slot Herberth. Hij beloofde een mooi artikel te schrijven over ons die zou verschijnen in ‘The Point’, een Gambiaanse krant die overal in Gambia gelezen wordt. Je zal hem echter ook online kunnen lezen. De link van het artikel zullen wij hieronder vermelden zodra wij hem hebben. Dit was de laatste dag waarin wij zouden gaan verven.

Morgen zullen we vertrekken naar het oosten, waar we een nacht verblijven, en in het weekend zullen we werken aan de bank. Er staan dus nog mooie dagen voor ons klaar!

1. Lindsay:
    28 oktober 2018