Dag 11 - naar huis! - 29 okt

29 oktober 2018 - Banjul, Gambia

Vandaag stonden we op tijd op, we moesten namelijk om 11:00 klaar staan voor  het afscheid nemen van Marijke, Herbert en Pa Modou. Om 11:15 vertrokken wij namelijk naar het vliegveld.

Herbert, Marijke en Pa Modou waren er al rond 10:45. Het afscheid was best emotioneel maar we gaan ze gelukkig nog zien in Nederland! Zelfs Pa Modou is van plan naar Nederland te komen in mei!

De pendelbus was er al vroeg, 11:00, hierdoor moesten we bij het volgende hotel wachten tot de mensen kwamen. Na 2 hotels te hebben gehad waren we rond 12:30 op het vliegveld. Hier moesten we lang wachten in de warmte om in te checken. Rond 14:30 gingen we door de douane. We hadden jammer genoeg 1,5 uur vertraging maar uiteindelijk was dat wel fijn want nu hoefden we niet zo te haasten. We hebben nog wat gegeten en om 16:00 vlogen we terug naar Nederland.

De reis ging voorspoedig, met uitkijk over de Sahara en later over een aantal Franse en Spaanse steden. We landden heel op tijd, om 23:15 waren we weer in Amsterdam. De frisse lucht en vooral het schone vliegveld was voor ons een enorme opluchting. We trokken allemaal snel onze Afrikaanse shirts aan, pakten de koffers en kwamen in de aankomsthal. Daar stonden onze families met spandoeken en cadeautjes! Heel lief! Toch wel weer fijn om thuis te zijn ;)

Het was een ongelofelijke ervaring die we nooit gaan vergeten! We kijken vol vreugde terug op een reis van hard werken, nieuwe ervaringen meemaken, nieuwe mensen leren kennen en nieuwe gerechten uitproberen. Maar ook vol met lachen, dansen, vrolijkheid en gezelligheid. Het was fantastisch!

1. Caroliene:
    30 oktober 2018
    Genoten van jullie prachtige verhalen.
  2. Nicole Camstra:
    30 oktober 2018
    Zeker genoten van jullie verhalen! Wat een toppers en wat een ervaringen!!
    Trots op jullie!!
  3. Jet Abdalla:
    30 oktober 2018
    Bedankt voor alle indrukwekkende verhalen! Wat een voldoening ,om zoveel voor deze mensen te kunnen betekenen!
    Enorme levenservaring!
    Enorm trots op jullie!
    Welkom thuis!❤️
  4. Xander:
    2 november 2018
    Erg leuk en ook indruk wekkend.