Dag 9 - bank mozaïeken - 27 okt

27 oktober 2018

Vandaag mochten we iets later vertrekken richting Latriya omdat de reis naar het oosten toch zwaarder bleek te zijn dan dat we hadden gedacht. Jilke voelde zich niet lekker door waarschijnlijk het eten in Sare Wallon (het oosten) dus kon heel jammer genoeg vandaag een dagje niet mee naar Latriya. Om 9:00 vertrokken we met de rest in een busje met een andere taxi chauffeur omdat de auto van Herbert en Marijke en die van Pa Modou beide naar de garage moesten door de reis naar Sare Wallon.

Eenmaal aangekomen in Latriya begonnen we met het afmaken van de bank voor de medische post. Deze bank is in de schaduw gebouwd onder twee grote mangobomen waar mensen dus goed op kunnen wachten voor de medische post of gewoon zitten en genieten. De bank hebben we gemozaïekt, bovenop de rugleuning hebben we onze namen gemaakt en op de zitting ‘RIETVELD 2018’. Het was heel leuk om te doen, vandaag (28 okt) zien we het echte eindresultaat want dan kunnen we het gaan oppoetsen!

Smiddags hebben we gegeten bij Allassan en Mussu, dit was wederom heel lekker! We hebben enorm gelachen met Herbert en Marijke en het was super gezellig! Hoe verder de reis vordert hoe gezelliger het wordt! En we verzamelen daarnaast steeds meer, hele bijzondere, herinneringen!

We hebben nog 1 volle dag te gaan. De tijd gaat enorm snel! We zijn benieuwd want ons vandaag weer zal brengen!

1. Veerle:
    28 oktober 2018
    Wauw super gaaf! Wat een geweldige ervaring en hele mooie foto’s! Geniet nog van de laatste dagen!
  2. Danielle:
    28 oktober 2018
    Wat wordt de bank mooi! Leuk idee om jullie namen en het Rietveld erin te verwerken! Top!
    Geniet van de laatste dagen.
  3. Ingrid brus:
    28 oktober 2018
    tjonge jonge .. een cultuurshock (oost Gambia) bovenop de cultuurshock (west Gambia)
    De foto 's maken al zoveel indruk hier...
    - en dan voelen wij de warmte, de gastvrijheid niet eens
    - en ruiken de geuren niet
    - en horen de geluiden niet.....
    hoe indrukwekkend moet dit geheel wel niet zijn voor jullie....
    En wat fijn dat jullie het afgelopen jaar zoveel moeite hebben gedaan om babybadjes/bedjes/fietsen/kleren/sporttenues/rollators/ballen/pennen etc. etc. te verzamelen!
    en hoe bijzonder dat jullie nu zelf deze spullen mogen overhandigen en het dorp hebben mogen helpen opknappen.

Deze herinneringen zullen jullie vormen !! xxx
  4. Ineke Lammerts:
    28 oktober 2018
    wat zijn wij trots op jullie allemaal!!!!!
    de wereld ziet er soms zo negatief uit , maar als we dit zien en lezen geeft dat ons weer
    bevestiging dat er zo enorm vele goede mensen zijn inclusief onze jeugd.
    want wat zijn jullie afgelopen jaar druk geweest met de voorbereidingen en het inzamelen van geld en goederen om daarmee deze mensen blij te maken.
    chapeau!!!!!!
  5. Stephanie Bosveld:
    28 oktober 2018
    Wat een mooie bijzondere ervaring voor jullie allemaal..
    Ben heel trots op jullie ~ "TIM" 😊
    Dit is een stukje van jullie leven wat jullie nooit meer vergeten...
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en succes!!!!!
    En een goeie terugreis!
  6. Betty Duim:
    28 oktober 2018
    Lieve allemaal, geweldig om jullie reisverslagen te volgen, wat een prachtige verhalen! Ik hoop dat Jilke inmiddels weer opgeknapt is en wens jullie een goede reis terug naar Nederland.