Dag 2 - Acclimatiseren - 20 okt

20 oktober 2018 - Serekunda, Gambia

Dag 2 stond volop in het teken van acclimatiseren. We begonnen de dag met een wandeling door Kololi, nu pas zagen we waar we echt beland waren. Deze wandeling begon bij 'the Strip', dit is de hoofdstraat van Kololi met alle restaurants. Hier hebben we onze euro's ingewisseld voor Dalasi en daarna een Gambiaanse simkaart gekocht.  Zo konden we eindelijk contact leggen met onze familie.

Vervolgens gingen we bij Herberth, Marijke en Pamadou in de auto om een rondrit te maken naar Serekunda. Dit is de grootste stad van Gambia, dit was ook wel te merken. Overal waren auto's en langs de weg waren allemaal winkels. Het was één grote chaos. Dit was erg indrukkenwekkend want dit was de eerste keer dat we het echte Afrika zagen.

Eenmaal terug gekomen in het hotel hadden we een gesprek met 4 jongeren uit Gambia, die een stichting hebben opgericht om de jeugd van Gambia te stimuleren om te gaan werken en zichzelf te ontwikkelen. Zij waren erg geintresseerd in hoe wij met het project omgaan en hoe we dit allemaal hebben bereikt. Voor ons was het ook interresant om te horen hoe zij het aanpakken en hoe de Gambiaanse jeugd hierop reageert.

Uiteindelijk was het een voldane dag waarin we veel nieuwe dingen hebben gezien.